torsdag 14 juli 2011

1 månad och nästan 3 veckor senare

Jag hur har det gått för mig såhär långt? Allt rullar på och magen mår jättebra! Sötsuget är borta och maten är god. Under de första veckorna gick jag upp nästan ett kilo vilket kändes underligt men jag köpte det. Nu har vikten gått tillbaka igen. För skojs skull mätte jag mig innan jag började och numera är mina lår fasta och 4 cm mindre. LCHF är inte för mig att gå ner i vikt utan att må bra både inne och ute. Jag mår kanon och har blivit mer muskulös. En underbar bonus! Undrar hur det blir när jag börjar komma igång med träningen igen :).

Min sambo har gått på kosten över 2 månader och mår skitbra! Han har gått upp 5 kg vilket är positivt. Hans hälsa är bättre och astman borta! Hur bra är inte det! Han gillar att löpträna och har kört igång med det igen. Hans tid på 5 km blev 6 minuter bättre! Han förklarade att uthålligheten är bättre men att det är lite svårare att spurta (det finns ett ord för det man kan ej komma på det). Nu ska ni veta att han är en gammal fotbollsspelare och hade bra tider innan LCHF. Hoppas att även mina tider förbättras! Jag som gammal soffpotatis borde ju kunna minska tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar