måndag 6 juni 2011

Idag är det min 6:e dag på LCHF

Idag är det min 6:e dag på LCHF och min sambo är inne på sin 3:e vecka. Anledningen till att jag började senare var för att jag hade för mycket att göra. Jag ville inte få några övergångsbesvär just då. I början slarvade jag med magnesiumtabletterna och detta kände jag av lite i benen. Det var inte så farligt men inte vill jag ha magnesiumbrist. Nu slarvar jag inte längre vilket känns bra. Jag känner att jag är inne i Ketos eftersom jag luktar surt. Det är svårt att förklara lukten men min sambo luktade mycket aceton. Acetonlukten tyckte jag var värre men man brukar kanske tycka att andra luktar värre :).

Dagens frukost var:
Kaffe med grädde (40%)
Meze yoghurt (10 %)
Kokt ägg med majonäs
Tomat och gurka

Det blev en ganska liten frukost idag. Jag vill ha lite rester senare idag och därför blev den mindre. Annars brukar vi inte äta någon lunch för vi brukar vara så mätta.

Ett tips är att ha kokta ägg i kylen. Jättebra om man blir hungrig och vill ha något att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar