torsdag 2 juni 2011

Varför LCHF?

Anledningen till att jag började med LCHF var för att jag läste boken Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt. Den öppnade upp mina ögon och insåg att LCHF är helt rätt för mig. Jag har alltid varit kär i sötsaker och gillar att småäta. Trots detta är jag smal och har alltid varit smal. Men hur ser då min insida ut? Det vill jag inte tänka på. Jag behöver alltså inte gå ner i vikt utan bli av med sötsuget och få en bättre insida. Jag har även haft lite problem med magen som jag hoppas ska bli bättre. Problemen har varit att jag känt mig svullen, haft gaser och har ont till och från.

Jag kommer att följa 5 g kolhydrater per 100 g men kanske inte jättestrikt. Om jag är bortbjuden tänker jag försöka hålla mig till LCHF men ibland kanske det inte alltid går. Är jag hyfsat strikt gör det inget om jag skulle äta något med högre andel kolhydrater ibland. Men nu är det fullt ös med LCHF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar