torsdag 20 oktober 2011

Mjuk Pepparkaka

Jag blev så sugen på mjuk pepparkaka men hade inte tid att göra det. När jag kom hem från jobbet hade sambon bakat :). Nu glömde jag ta bilder på härligheten. Vi har inte bakat så mycket sedan LCHF men resultatet blev mycket bra. Annars har vi testat olika efterrätter men inga bakverk. Receptet hittade vi på Airams blogg. Vi har inte sukrin hemma och jag vet inte om jag vill köpa det heller. Jag har alltid varit negativ mot sötningsmedel men ändå har jag stevia. Istället för sukrin brukar jag använda stevia eller honung. Ibland händer det att jag tar några teskedar socker. Receptet gick utmärkt utan sukrin. Istället hade sambon 2 tsk rårörsocker. Sedan ökade han på kryddorna (gjorde egen pepparkaksblandning). Detta kommer att göras om nu när julen närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar