tisdag 6 september 2011

Uppdatering

Nu har jag ätit LCHF mer än 3 månader och sambon 4 månader. Det går bra och vi mår utmärkt. Jag tycker att maten är godare och enklare att tillaga. Att gå ifrån LCHF känns helt otänkbart! Otroligt nog har jag gått ner lite i vikt vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Totalt kanske det bara handlar om 8 hg men där ligger jag stabilt. Jag är 163 cm och väger numera 52,4 kg och är nöjd med min kropp. Jag har blivit av med lite fett runt lår och mage vilket nog kan motsvara viktnedgången. Eller så är det vätska och fettet har omfördelat sig på kroppen. Detta kanske är mer troligt. LCHF är inte en bantningskur utan en livsstil som är viktnormaliserande. Ska bara tillägga att jag aldrig har bantat under mina 25 år och därför tror jag att min kropp släppte ifrån fettet så fort.

Under denna tid har vi blivit bjudna på mat som inte är tillåtet enligt LCHF. Vissa rätter/bakverk klarar magen ganska bra men andra blir vi dåliga av. Det bästa är att inte äta sådant alls. Jag har börjat ta någon frukt ibland men inte ofta! Frukten påverkar mig inte men andra kan vara känsliga. Frukt kan jag se som godis men utan kemikalier. Att ta en "naturlig" frukt är inte någon stor grej. Annars har jag även små mängder morötter och palsternacka i kosten. Dock i små mängder och inte så sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar